Monday, May 9, 2011

Hogyan építsünk birodalmat színes cukorkákra? 1.


2011. máj. 9. 0:02 - írta Phoebe
3 komment
Kategóriák:
2011-ben történt
Címkék:
Newyork, termékek
Adott a termék: csokis belsejű, színes cukormázas drazsé. Legjobb esetben veszik, mint a cukrot:D, de, hogy erre komoly birodalmat lehetne építeni? Ez már amerikai módszer.
Az M&M-ről van szó, amelynek milliónyi hasonló versenytársa van a piacon, pl a Lentilky, ami nem más, mint a Smarties kelet-európai elnevezése, vagy a Pebbles, Reese's Bites, vagy akár a Francia drazsé...
Túl nagy különbség nincs köztük, az M&M lett világhírű, még mozikban is szerepelt, a többi meg csak régiószinten ismert termék.
Az M&M-nek van egy hatalmas üzlete a Times Square-en, több emelet nagyságú. Rettenetesen kiváncsi lettem, hogy színes cukorkára hogy a bánatba tudnak áruházat megalkotni?
Ehhez azonban ismerni kell egy kis háttérinfót a színes cukorkáról.
Tulajdonképpen igen régen van már forgalomban, legalábbis az USA-ban. A második világháború cukorkája volt, eleinte csak az amerikai hadsereg számára készült, amikor 1941-ban forgalomba került.
 Először tubusban forgalmazták, amit aztán a versenytársak is átvettek, majd 1948-tól a tipikus barna zacsiban került forgalomba.
1950-ben került rá az M betű a cukrokra: a két m titka,  Forrest Mars, a Mars cég alapítója és egy befektető William F.R. Murrie neveinek kezdőbetűi.
A "nem a kezedben csak a szádba olvadunk" ugyan Magyarországon csak a kilencvenes években lett először cérnahangon elénekelve, de valójában 1954-től ez a szlogenjük.
Hatvanban megjelent a mogyorós belsejű változat, és új színek.
Nyolcvantól nemzetközileg is elterjedt, noha a szomszédos Ausztriában már kapható volt, nálunk erre még várni kellett egy évtizedet.
Az 1984-es olimpia hivatalos támogatója és hivatalos "étele".
Vásárlói szavazással került forgalomba a kék színű variáns is.1996-ban már 21 színvariáns létezett, és az opció, hogy a vásárló válogathasson kedvenc színeiből össze egy saját cukorcsomagot.
Az új évezred hivatalos cukra lesz 1998-ban.
A Global Color Vote szavazáson a lila szín lesz a győztes, 2002-ben.
2004-ben már nemcsak a színeket, hanem az m betűt is lehet variálni a mymms kampány bevezetésével.
A Star Wars 3. szponzoraként sötét színű cukrok is forgalomba kerültek ideiglenesen 2005-ben.
2007-ben NY-ban felállítanak egy 15 méteres cukorkaszabadság-szobrot, ez lesz a promója annak az újításnak, hogy a vásárló mostmár karaktert is választhat a cukrának a mymms-en.
Ahogy az újabb ízek vagy színek a nagyközönség elé kerültek, minden TV-reklámnak volt egy bizonyos színű és "személyiségű" cukorka-karaktere, amellyel az egyes fajtákat, vagy színbeli újdonságokat a vásárlóknak beharangozták.Ahogy a cukor népszerűsége növekedett, úgy találtak ki mindig újabb és újabb apró változtatásokat, kommunikálták kifele folyamatosan, bevonták a vásárlókat játékosan a folyamatba a mymms és a szavazások tömkelegével, jelen voltak a TV-reklámoktól a sportesemények szponzorálásán keresztül a legújabb várható moziőrületek promóin...karaktereket alkottak, eseményeket hoztak létre, cukorszobrot avattak, városkarakterjegyeket felhasználva lopták be magukat a vásárlók szívébe..
Ezután már könnyebb elképzelni, hogyan sikerült áruházat építeni a színes cukorkáknak a világ egyik legismertebb helyének központjában.
Folyt.köv.


No comments:

Post a Comment