Monday, August 9, 2021

Cookie Butter

 Minden évben nyáron érkezik hozzám egy amerikai édességekből álló szeretetcsomag, kint élő barátok jóvoltából. Annak idején az étcsokoládéval bevont sós perec volt a gyengém, akár egy egész zacskóval megettem egyszerre....

Idén a csomagban volt egy Cookie Butter, amit bár eléggé amerikainak gondolnànk elsőre: sütivaj, mi a fene az? - nos mégsem amerikai! Az USA csupán 2011 óta hízik tőle, Trader Joe's jóvoltából. Sajnos az olyanok mint én, akik Nutella- addikcióból gyógyultak ki, első kóstolásra függővé vàlnak: édes,fahéjas, gyömbéres, mintha a magyar mesekekszből készült volna egy jó tömény, zsíros krém. Fél üveggel garantàlt a kanalazgatàs egyszerre....

A krém eredetileg a speculaas nevű ( holland) kekszből készült nutella- àllagú krém. A hollandok, németek és belgàk régóta élvezik ezt a terméket. Hollandiában Biscoff màrkanéven lehet a kekszhez is és a is kekszvajhoz jutni.Jellemzően karácsonyi időszakban készülő keksz, az amerikaiaknàl ilyen a gingerbread cookie.

Hogyan ajànlatos felhasználni? Elvileg bármilyen süteményre kenve, amely számomra elég bizarr, kekszkrémes sütemény. Megpróbáltam kalàcson, aztán fogtam a kanalat, és csak úgy magában ettem. A nutellához hasonlóan rendkívül nehéz félretenni, sőt nehezebb, mert annyira nem édes.

Mérlegre ne nagyon álljunk, ha cookie butter van otthon, egy evőkanál 170 kalória. Nos, miután két napnyi kalória mennyiséget megeszegettem,  elmegyek kicsit sírni azon, hogy egyik ruhàmba se férek bele. 

No comments:

Post a Comment