Thursday, February 11, 2010

Fügelekváros brownie, shorteninggel

2010. febr. 11. 3:14 - írta Phoebe


Itt ülök, és egymás után habzsolom a család új kedvencét, a Phoebe-féle browniet.
Kezdődőtt egy receptettel  a netről, ami nem sikerült.Utána addig variálgattam, míg végül egy kiforrt sajátrecept lett belőle, méghozzá egy sikeres!
Ma is elkészítettem, de nem volt itthon az egyik fontos alapanyag, a vaj hozzá, viszont volt shortening.Igazából a shortening az, ami miatt tollat ragadtam, mert ilyesmivel otthon nem találkoztam.
A shortening tulajdonképpen fedőneve mindenféle zsírnak, de az, amit itt ezen a néven árulnak, az 100% növényi zsír.Nem margarin!Nem kell hűtőben tartani, hosszú ideig tárolható felbontva is szobahőmérsékleten.Állagra tiszta fehér.Ha vajat akarok helyettesíteni, akkor vizet kell, hogy adjak hozzá, mert a vaj 20% vizet tartalmaz, a shortening viszont nem tartalmaz vizet.A shortening nem avasodik.Az új shorteningek nem tartalmaznak transz-zsírokat sem, azaz semmivel nem egészségtelenebbek, mint a vaj.
A mai brownie csak shorteninggel készült, ízre és állagra megegyezik a vajas változattal.A shortening azonban nem túl egészséges, szóval csak az érdekessége miatt említettem, és kizárólag főzésre alkalmas, magában nem igazán ehető.

No comments:

Post a Comment