Saturday, March 12, 2016

Where is your Happy Place?

Aki kicsit is járatos a meditációban, az bizonyára ismeri azt az imaginációs technikát, amikor a még relaxáltabb, boldogabb állapot érdekében el kell képzelnünk magunkat a kedvenc helyünkön, vagy ahogy az angol mondja, a boldog helyünkön.
A negyedik hónapja tartó, őrületbe kergető alvásmizériám egy pontján persze a relaxációval is próbálkoztam, sőt ha nem is minden nap, de azért igyekszem alkalmazni, (a kemikáliákkal együtt), mert talán hasznos.
Sokat vacilláltam viszont, hogy HOL legyen az én Happy Place-m? Hol éreztem magam otthon?Hol éreztem magam maradéktalanul boldognak? Hol éreztem azt, hogy igazán élek?
Hol éreztem azt, hogy nagyon jó élni?
Sok szép helyen jártam életemben, de a Happy Place szerintem egy olyan hely, ahol azért az ember legalább néhányszor előfordult, kicsit jobban ismeri, és mindenképpen nagyon jól érezte magát ott.

Nos, egy igazi Happy Place számomra Zánka, a Balaton partján, ahova egy éves koromtól minden nyáron lejártunk nyaralni, hosszú évekig volt egy kis faházunk ott.
A másik két Happy Place viszont Amerikához kötődik.
A Smithsonian Múzeumok főépületéhez tartözó kert, az Enid Haupt Garden a második otthonom, Washington DC narancssárga és két metróvonalának Smithsonian állomásától nem messze helyezkedik el, a jellegzetes vörös téglából épült, a Castle (vagy Kastély) azaz a főépület háta mögött. A Castle korai román és gótikus motívumokkal kevert ódon épületnek tűnik, pedig 1855-ben épült fel, és aztán néhány tűzeset miatt többször restaurálták.

2008, Columbus Day, azaz október 10-én készítettem a képet, szikrázó napsütésben és melegben

A kertet magát 1987 május elején hozták létre, Enid Hauptról kapta a nevét, aki 3 millió dollárt adományozott a kert kialakítására. Hauptot a mai napig az amerikai kertkultúra legnagyobb patrónusaként tartják számon, noha ő volt a Seventeen magazin kiadója is.

Az alábbiakon pár saját kép a nagyon szépséges kertől, ahol tényleg öröm és nyugalom, egyfajta Zen hangulat uralkodik. (A Kismanó nem a kert tartozéka, hanem az enyém:).














A kertbe többször ellátogattunk, itt van egy kicsit későbbi, 2011 februári állapot:






Sajnos a kert többi részéről nincs saját képem, de ezen a linken elég sok kép van még, illetve ezt is érdemes megnézni, mert jobban látható a növények gazdagsága és a Zen Garden rész is.
Itt elég gyakran elképzelem magam, egy olyan szépséges, napsütéses napon, amiből még októberben is bőven van DC-ben.

A másik Happy Place New Yorkban van, méghozzá a Central Parkban, ott is a Bethesda-kút. Ennek azonban filmelőzménye van, az Angels in America, az egyik kedvenc filmem, amiben a főszereplő szerint ez a legszebb hely az univerzumban. A helyről már írtam, ezen a linken képekkel ellátott bejegyzést olvashatsz.
2011 április
Hasonlóan kellemes emlékek fűznek még a párizsi Rodin Múzeum áprilisi kertjéhez, vagy  Lignano Sabbiadoro kora reggeli, júliusi tengerpartjához.
És szerencsére a képzelet határtalan, bármikor elutazhatok ezekre a helyekre, ha erősen koncentrálok.:)

3 comments:

  1. Nagyon szep fotók, es szívhez szoló sorok, köszönöm ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hát igazán nincs mit, örülök, hogy jó volt olvasni, látni.Neked van ilyen helyed?

      Delete