Thursday, November 19, 2009

Oltáshelyzet DC környékén

Azt hallom az otthoniaktól, hogy nem nagyon tolonganak a H1N1 oltásért, mert mindenféle járja róla.
Itt tolonganának, de nincs.H1N1 még a gyerekorvosi rendelőben is hiánycikk, pedig a CDC javaslata szerint az öt éven aluliakat be kell oltani.Most az van, hogy bizonyos célcsoportok előnyt élveznek, mivel kevés az oltóanyag, és még ők sincsenek lefedve.Ezek a csoportok, 6 hónapos -5 éves gyerekek, terhesek, 6 hónap alatti gyerekek szülei, és gondozói, krónikus betegek 24-65-ig, fiatal felnőttek 24 éves korig.Ergo én kiestem.
Gondoltam, életemben először kérek oltást a szezonális influenza ellen, mivel a gyereket és a férjemet automatikusan oltották.Ez sem volt könnyű, hosszas böngészés után sikerült ma vennem oltóanyagot.Mindenhol hiány ez is.Pedig oltanak a nagyobb élelmiszerboltok, ahol van patika, a nagyobb áruházak is, és persze a háziorvosok, amennyiben nem fogytak ki a készletből.
Végre találtam egy helyet, igaz futni készültem, amikor egy kérdőívet irattak alá velem, melyben szerepelt a Guillain- Barré szindróma eshetősége.Végül mégis megkaptam az oltást.(Visszasírom azokat a tudatlan időket, amikor nem lehetett a neten pár pillanat alatt minden nyavalyáról részletes infót kapni.Az ilyeneknek mint nekem, kifejezetten káros.)

No comments:

Post a Comment