Wednesday, April 7, 2010

Három amerikai csemege:brownie, muffin, oatmeal cookie

Nem vagyok egy konyhatündérke, elsősorban mert a főzés nekem sokszor nyűg.De azért, mint minden gyakorló háziasszony az évek során megtanultam sok mindent főzni.Itt az otthonról hozott néhány süteményreceptemmel rendre kudarcot vallottam.
Talán a sütő, talán az alapanyagok mássága, nem lehet tudni, de nem sikerültek.Egy ideig vásároltam az itteni lusta háziasszonyok porsütijeit, de ízben nagyon távol áll attól, amit egy európai jóízűen elfogyaszt.A készen kapható süteményekkel hasonló a tapasztalat, ehetetlenül cukrosak, és végtelenül hizlalnak.
Így aztán sok receptből kisebb-nagyobb változtatásokkal összeállt Amerika három nemzeti süteményének nagyon gyorsan és könnyen elkészíthető receptje, a sajátom.Ezt most közzé teszem, hátha valakinek szintén a félórás konyhaidő a mániája, ezek ugyanis kb annyi melót igényelnek, vagy még kevesebbet.
Brownie
Nem kell más hozzá, csak egy cup-mérő és egy botmixer!Ha nincs, akkor 1 cup az 8 oz., ami 16 evőkanál vagy 48 teáskanál, vagy 237 milliliter:D
Hozzávalók: negyed cup kakaópor, 1 cup cukor, 3 tojás, háromnegyed cup liszt, egy stick vaj(ez 113.5 gramm), egy teáskanál sütőpor
Cukrot, kakaót összekeverem, hozzá a puha vajat.Három tojást egy másik edényben a mixerrel jól felhabosítom, és hozzáadom a kakaós pasztához, és mixelem tovább.Ekkor egy olyan krémállagú hab lesz.A lisztet összekeverem a sütőporral, és lassan beleadagolom a habba.A végeredmény is egy csokihabszerű dolog lesz, ahogy a vaj meghabosodik egyre jobban.Kiolajozott tepsiben kb 25 percig sütöm, 350 F fokon.

Muffin
Alaprecept:
2 cup liszt,3 teáskanál sütőpor, egy kis só, 1 cup cukor,1 tojás, 1 cup tej,1/4 cup olaj
A lisztet a sütőport, a sót, a cukrot összekeverem.Egy másik tálban a tojást felverem és hozzáadom a tejet, majd elkeverem az olajjal.A száraz és nedves hozzávalókat összeresztem, palancsintatészta állagú lesz.
Innen jöhet a varázslat, bele lehet tenni egy-két evőkanál kakaót, akkor kakakós lesz, vagy mazsolát, vagy az amerikaiak kedvencét a szárított áfonyát, esetleg narancshéjat,, a múltkor egy alma volt itthon, azt reszeltem bele.Sütöttem muffinformákban és egyben is.Elronthatatlan.350 Fahrenheit 25 perc.
Oatmeal cookie
Az oat azaz zab itt nagyon népszerű reggeli.Felfőzik tejjel vagy vízzel, és ízesítik fahájjal, cukorral.Van instant és "old-fashioned" változat.Az instant pillanatokon belül kész van forró tejbe téve, az old-fashioned az amit főzni kell.Ebből készül a zabsüti, ami errefele nemzeti eledel.Elkészítése annyira egyszerű, hogy a legtöbb amerikai nő is meg tudja csinálni.A készen kapható változatban van keményebb és lágyabb, ezt otthon több(14 perc) vagy kevesebb(10 perc) sütési idővel érhetjük el.
Rengeteg variációja van, én így csinálom:
Hozzávalók:
1 és negyed cup zab, 3/4 cup liszt, fél teáskanál sütőpor,csipenyi fahéj, szerencsendió,szegfűszeg, csipet só.
Ezeket összekeverem.
Másik tálban egy tojás, 6 evőkanál puha van, 1/2 cup cukor alapos összedolgozása, a végén egy kis vaniliaaromával való meglocsolása.
A nedves és száraz alkotókat összeeresztem.Ha van itthon szárított áfonya, vagy mazsola, a végén dobok bele egy kicsit.350 Ffokon 12 percig sütöm.
Az oatmeal cookiet nem szépsége miatt szeretjük...

No comments:

Post a Comment