Thursday, November 17, 2011

Visszarévedés régi novemberekre

(En mindennap fazom, (es viszonylag gyorsan meg is faztam, de ugy istenesen, hello, Augmentin Duo!). Elszoktam a hideg, kodos, magyar novemberektol.)
DC eghajlata nedves szubtropikus, es az oszok es tavaszok ennek megfeleloen enyhek, a tel sem igazan hideg, mint inkabb havas, idonkent ugyebar rekord homennyiseggel, es aramkimaradassal.
(Egyszeruen nincs is igazan ruhataram ehhez a rettenetes hideghez, ami Magyarorszagon van. Regi ruhaimbol szinte semmi nem jon ram, meg aztan az ido szet is mallasztotta az amugy is made in china minoseget, de ket meleg cuccot megtartottam, szinte mindig azt hordom.(Ha lattok egy not a kilencvenes evek vegerol itt maradt kinai minosegu ocska holmikban, aki nem tunik hajlektalannak, akkor az meg en is lehetek:d.)De meg igy is folyamatosan fazom!!!)
Osszegyujtottem nehany regebbi kepet a kinti novemberekrol. Ami nagyon szembeszoko, az a brutalis lombozatszinek, olyanok, amilyenekkel csak ott talalkoztam. A piros fa nem messze a telepunktol minden evben ledobbentett.


Ez a fa az erkelyunkrol is latszott, sajnos a kep nem adja vissza, a voros es a narancs sarga igen eroteljes keveredese.

Aztan jol latszik a negyedik kepen, hogy a ferjem egyszal kardiganban van, november 18-an, pontosan harom eve keszult az a kep.

A masfel eves gyerekre nem kellett sapka.

A kerteszek is gondoskodtak arrol, hogy a sokfele szin osszeerjen a novemberi pompaban.Pedig ez csak egy lakotelep.

Sokat vicceltunk, hogy DC-ben madarak helyett mokusok vannak, ezt a novemberi mokust is lefotoztam az olvasoknak. Ez a tipus, es a fekete mokus honos arrafele, de olyan mennyisegben, hogy tobb a mokus, mint a madar, ez igy igaz.

A november Amerikaban nagyon jo honap, a Halloween ad neki egy jokedvu kezdest, meg mindenutt erdemes az oszi fesztivalokra kimenni, sok helyen novemberben is var az oszi pompaju tokfesztival.Mikor mar igazan jon a huvos, a Thanksgiving hatalmas unnepe is eljon, pulyka minden mennyisegben, pl papirpulyka-keszites a gyerekeknek, filleres dekoraciotomeg. Ezt pedig szepen kiegeszito a Black Friday, amikor az ember addig vasarol, amig eldobja magat "shop 'till you drop", mondana az amerikai, es olyan arakon, amiket foldi halando remelni sem merne mondjuk idehaza.Ha pedig mindez lemegy, nincs mas hatra, mint keszulni a karacsonyra. Mindez a mozgalmas november olyan kivaloan eltereli az emberek figyelmet a rovidulo nappalokrol, hogy szinte karacsonyig fel sem tunik, utana pedig mar csak a januart es februart kell kibekkelni, es jon a jo ido.
(Hat nekem ez most vegtelennek tunik innen nezve, a "shop till you drop" az a sarki kinai uzletben (vissza a gyokerekhez) fog egy sapka vasarlasaban kimerulni, de eddig meg mindegyik nagy volt a fejemre. Most vagy nekem van monyo fejem, vagy a kinaiak mereteztek valamit el. Eddig gyozott a hiusagom, de mostmar nem erdekel lassan, hogy ronda-e a kaphato sapka, vagy nem, mert megfagyok.
Azon gondolkodtam, hogyha nekem ennyire rosszul esik ujra hozzaedzodni a klimahoz, milyen lehet ez egy indiainak, peldaul? Egyebkent ilyen szmogriadokra sem emlekszem regebbrol, de a levego minosege biztos nem kedvez a gyulladt hangszalaimnak, mert allando gombocerzetem van a gegemben. A komforterzetem ugy delben ugrik egyet, ha szepen sut a nap es nincs szel, akkor egesz turheto az ido Budapesten.)
 Ami meg erdekes, hogy DC-ben iszonyatosan nedves a nyar, az elviselhetetlen 100 % koruli paratartalommal, a tel viszont nagyon szaraz. Ennek tudtam be egy regi nyavalyamat, szem koruli ekcemat.Meglepodve tapasztalom itthon, hogy nem DC-specifikus a dolog, itt is nagyon szaraz a levego, itt is kuzdok a szememmel, es nem emlekszem, hogy regen ez igy lett volna.
(Phoebe orvosmeteorologiai elemzeset nem szedtuk kurzivval, az egyeb nyavalyait igen, akit bosszant a visszaszokasi naplo negativ hangneme, az konnyen at tudja ugorni fagyhalal kozeleben leledzo, gege/hangszal/kozepfulgyulladasbol labadozo, meghasadt szemelyisegu (aka Phoebe es a szerk) bloggerunk szemelyes elmenyeit a magyar valosaggal, es egybol ugorhat a Washington DC novemberei tartalomra. - a szerk)

No comments:

Post a Comment