Thursday, May 9, 2013

Amerika leglátogatottabb üzletei

Ígértem ugyan egy bostoni bombázó pszichotérképet, csak az elképesztően hosszú értekezés feldolgozásával igencsak megkéstem, és talán már nagy érdeklődésre sem tartana számot (minden csoda három napig tart.)

Ennél kicsit könnyedebb téma, hogy elkészült egy felmérés hetvenezer 14 éven felüli amerikai bevonásával egy hónapon keresztül, amely végül összesítetten kiadja a legnépszerűbb üzletek nevét a top tízes listán.
Igen érdekesnek találom azt a statisztikát, miszerint márciusban az amerikaiak csak kevesebb, mint 40%-a járt bankban vagy ruhaüzletben, talán a vizsgált minta nagyobb része farmer lenne és tanyán élne? A városi amerikaiak egészen biztosan sűrűn fordulnak meg ezeken a helyeken...Kicsit közelebb áll a valósághoz, hogy a statisztika szerint több mint 60% járt márciusban áruházban és minimum egyszer gyorsétteremben (itt felmerül a kérdés, mi minden számíthat annak a gyorséttermek hazájában).

A népszerűségi lista elején azok az üzletek állnak, ahova vagy a szükségletek miatt járnak gyakran,- azaz éttermek-, vagy pedig olyan szinten elterjedtek Amerikaszerte, hogy az államok nagy részében megtalálhatóak, és ebből azért kevés van!Ilyenek a McDonalds, Taco Bell, Burger King, Subway, ezek teljes lefedettséget élveznek, míg sok üzlet pl a Jack in the Box, csak bizonyos államokban megtalálható.

Íme a tíz legnépszerűbb:

10. Target.
A Targetről már sokszor volt szó a blogon, legutóbb a szandálmarketingje miatt, az egyik legkedveltebb népáruház, én jobban kedveltem a Walmartnál, mert általában kisebb, kevésbé nyomasztó, könnyebben körbejárható, és szerettem a gyógyszertár részét (odakint minden áruházláncban van gyógyszertár).

9. Taco Bell
Dél-amerikai típusú gyorsétterem, nagyon finom és olcsó kis menükkel. Tavaly a Chipotle nevű hasonló ételeket kínáló lánccal volt nagy versenyben, noha a Chipotle szerintem drágább jóval a Taco Bell szerény árainál. Ilyen étteremből nagy kedvencem volt a Qdoba, ami szintén eléggé elterjedt, még Afrikában is van néhány üzlete.

8.CVS
Aki ismeri, rögtön hozzágondolja a pharmacy szót, mert a CVS egy magyar szemmel igen érdekes "gyógyszertár",a rengeteg receptmentes (over-the-counter azaz OTC) gyógyszer mellett vényköteles termékeket is kiadnak, és még van élelmiszer, háztartási felszerelés, szezonális áru, kutyakaja, édesség, eléggé sajátosan tág termékpalettája van. Ők azok, aki telefonálnak neked, ha itt az ideje a gyógyszered kiváltásának, hogy ne felejtsd el. Hasonló üzletlánc a Rite Aid és a Walgreens.

7.Walgreens
Florida tele van vele, DC környékén néhány ilyen üzlet van csak, nagyjából CVS-szintű választékban és árakban is.

6. Wendy's
Talán sokan még emlékeztek az Oktogonon működött egy Wendy's Budapesten egy ideig, aztán kivonult az országból. Amerikában mindenesetre népszerű, beelőzte a Burgert is. Jelenleg új étteremdesign kialakításán fáradozik. (Nekem egy igen rossz emlékű  gyömbérsörös-shakes élményem van a kinti Wendy's-ből. Brrr.)

5. Starbucks
Elképesztő számok következnek, 346%-al nőtt az eladások száma az US-ban (azaz ennyi százalékkal többet adtak el 2011 és 2012 közt Starbucks termékekből), és az üzletek száma 196%-al, ezzel a világ első kávéboltja lett. Pedig kint is drágának számít, Magyarországon én csak messziről szemlélem, sajnos, az amerikainál is kb másfélszeresen drágább árai miatt, és azzal vigasztalom magam, hogy több ezer kalóriát és forintot spórolok így.

4. Burger King
A jó öreg Burger King épphogy kiesett a dobogós listából. Azért nem panaszkodhat.

3. Subway
A Magyarországon általában totál üresen kongó szendvicslánc kint  igen népszerű, és nem drága, de valamiért én nem szerettem kint sem, itthon pedig meghökkentően drágának találom.
Gyanítom, hogy előbb-utóbb kivonul majd Magyarországról, mert itt biztosan nem number 3 vásárlóerejét nézve.

2.Walmart
Olcsó népáruház nagyon olcsó, viszonylag jó minőségű holmikkal, pl a lányom még mindig hordja a 3 dollár 50-ért vett csinos gyerekfelsőket, amiket semmilyen mosógépprogram nem tud tönkretenni, elnyűhetetlenek. (Ellentétben a Tescoban leakciózott 600 forintos felsővel, ami egy mosás után autórongy kategóriába került.) A Walmartról mindig az jut eszembe, amit nagyon szerettem Amerikában, a kispénzű emberek is meg tudtak venni mindent, viszonylag jó minőségben, mert volt választék az üzletek árkategóriái közt, és az olcsó nem feltétlenül jelentett selejtet, sőt. A Walmart klasszikusan a dolgozó dél-amerikai származású amerikai állapolgárok vásárlóhelye és munkahelye is.

1. McDonald's
A reprezentatív minta mindegy fele járt márciusban a felmérés időpontjában itt, a hajléktalanok melegedőjében, a nyugdíjasok klubjában, a munkásemberek mekkájában.Ez a réteg szereti odakint a leginkább a mekit.




4 comments:

  1. Hát ezekből én márciusban (saccra) csak a Targetban, Walmartban (talán...), CVS-ben voltam. Gyorséttemben évek óta nem talán. Ruhaboltban is ritkán, pedig városban lakom. Dehát ugye én magyar vagyok, nem tipikus amerika fogyasztó :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nekem a top tizbol a Taco Bell, subway, BK, Wendy's es Walmart nem volt "helyem", Walgreens meg nem volt sok a kornyekemen. De CVS, Target abszulout, na meg a diszkontboltok, Ross, Marshalls, szerettem a Kmartot, a hobbiboltokat surun latogattam, na es a Safeway. Trader Joe's az number one volt. Hah, irok egy sajat top tizet mindjart:)

      Delete
  2. Hónapok óta nem voltam bankban :D

    ReplyDelete
  3. Nalunk (CA) Taco Bell sok van, hiszen nagy a mexikoi, latino nepesseg arany (foleg itt Del-Kaliforniaban). En nem vagyok oda a mexikoi gyors ettermekert, meg ugy altalaban a fast food akkor szokott elofordulni nalunk, ha uton vagyunk, es be akarunk kapni valamit (leszoktam a szendvics keszitesrol, bevallom:-) CVS/RiteAid - ide viszonylag gyakran jarunk, mi elso sorban piperet/make-upot veszunk ott. Phoebe, csatlakozom hozzad, Ross, Marshall's, TJMaxx es a tobb nekem is nagyon bejon :)

    ReplyDelete