Sunday, January 4, 2015

Milyen gyorsan tudsz megtanulni angolul?

A BBC 6 Minutes English sorozatának egyik darabja szerint:

350 órára van szükség ahhoz, hogy nulláról megtanuljál angolul B1 szinten.

Persze több dologtól függ, hogy valóban meg is tanulod az angolt....


  • kor: 11 éves kor előtt, ha anyanyelvi környezetbe dobnak, akkor még akcentus nélkül el tudod sajátítani a nyelvet
  • motiváció: mennyire akarod?És mennyire vagy kitartó?

Ehhez még hozzátenném a következőket:

  • Én azt mondom, az angol olyan, mint a fogyókúra, ha félgőzzel haladsz, mindig újrakezdesz.Meggyőződésem, hogy B2 szint előtt abbahagyni a nyelvet vétek, akkor megint bekerülsz az elfelejtettem-újrakezdem körforgásba.

  • A cikk ugyan nem beszél róla, de igen fontos az, hogy van-e már más nyelvből tapasztalatod a nyelvtanulással kapcsolatban. Nekem például a francia felsőfokkal az angol középfokig sokkal gyorsabb volt az eljutás, mint a francia esetén, amikor legelőször tanultam komolyan nyelvet.

A mai világban az a csodálatos, ahogy el is hangzik a 6 Minutes of English epizódjában, hogy rengeteg online segítséget lehet igénybe venni. Szerintük már napi 15 perccel is lehet eredményt elérni (én ezt erősen kétlem).
A nyelvtan és a szavak ismerete alap, ezen kár is tovább rugózni, az epizódban azt tanácsolják ne próbálj anyanyelvinek tűnni, szerintem meg próbálj...ha meg sem próbálsz, a büdös életben nem is fogsz normális kiejtést szerezni.

Jó ha tudod, az angol állampolgársághoz B1 szinten kell beszélni, és az UK teljes lakosságának mindössze csak 7.7%-a beszéli az angolt anyanyelveként.
Több helyen ugyan nem értek egyet a beszélgetésben elhangzottakkal, azért mindenképpen kattints, már csak azért is, hogy napi hat percet mindenképp foglalkozz a (brit) angollal: ITT.

Ti milyen gyorsan tanultatok meg?

No comments:

Post a Comment