Monday, December 30, 2013

Mentőakció

Éppen ma kaptam egy kommentet, hogy sajnos már megint nem lehet olvasni a blog régebbi posztjait, azokat, amelyek aktuálisan Amerikában íródtak.

Igen, sajnos a freeblog nagyon csúnya módon egyszercsak nem kommunikált többet a bloggerjeivel, és ezek után pedig a blogok úgy, ahogy vannak, megszűntek létezni.
Számomra is nagyon elkeserítő, hogy hosszú évek összegyűjtött tapasztalatai, információi zúdulnak a semmibe, figyelmeztetés nélkül!

Szerencsére az internetnek van egy wayback machine nevű szolgáltatása, ez időről időre "ránéz" oldalakra, ha szerencsések vagyunk, egészen sokat elment belőlük.
Ma reggel felmentem erre az oldalra, és szerencsére a 2009-es, 2010-es év bejegyzései majdnem teljesen megvannak, a 2011-es év sajnos erősen hiányos, 2012 bejegyzéseinek egy része is megvan. Mint az őrült, elkezdtem felmásolgatni ide a bejegyzéseket, átállítva a dátumot minden egyes bejegyzésnél. Eddig több, mint nyolcvan bejegyzést mentettem át, az archívumban a 2009 és 2010 alatt megtalálhatjátok.
Rengeteg kép elveszett, ezeket szépen, lassan tudom majd pótolni. Így van rá esély, hogy a blog újra összeálljon, összetoldozom valahogy és megint lehet olvasni régebbi bejegyzéseket! Sajnos a linkek jó része azonban a freeblogos elődblogra fog mutatni, ilyen mennyiségű kézi mentésnél igen sokáig tartan a linkek újra beállítása.
Jó lenne, ha idővel sikerülne az Élet Amerikában két részének egy otthont biztosítani, itt a blogspoton!

6 comments:

  1. Huuu, ez így is rengeteg munka, köszi hogy ennyit dolgozol vele!

    ReplyDelete
  2. koszi a biztatast, igazabol regota szerettem volna, ha egy helyen van minden.Minden nem lesz, de a nagyja igen!:)

    ReplyDelete
  3. Én a magam részéről nagyon köszönöm! Kitartás!
    Talán itt még találsz segítséget a mentőakcióhoz: http://pupillaolvas.blogspot.hu/2013/09/freeblog-halal-mentsuk-menthetot.html

    ReplyDelete
  4. Tyu, koszi a tippet, meg is nezem hogy az enyembol sikerul-e menteni valamit. Jol sejtem hogy nem lehet exportalni, hanem copy-paste egyesevel?

    ReplyDelete
  5. Igy van, copy-paste:)Es, cask akkor, ha eszedbe jut egy-egy regi bejegyzes, es azt keresve a google kiad masokat is:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kozben el kezdtem masolgatni, kb 83-nal jarok most. Eleg idoigenyes. Koszi a tippet megegyszer. :)

      Delete