Saturday, February 13, 2016

Lazac ízesítésű szendvicskrém

(Wayback Machine dobta fel ezt a posztom a régi blogról (2012. január 15.)

Előre látom, hogy nem leszek népszerű ezzel az írásommal, de vállalom. Mert nagyon gyakran éri a vád Amerikát, hogy ott csak junk food van, bezzeg itthon, kishazánkban minden egészséges...megint olyanoktól, akik csak az egyiket ismerik, Amerikát meg a McDonaldsszal azonosítják.

Ez egy hatalmas nagy csúsztatás. Amerikában rengeteg bio jellegű élelmiszerlánc van, és nem horrorisztikus árakkal, noha valóban drágábbak a dolgok. Mivel a választék ezerszer nagyobb a nemzetközi ételek miatt, így a junk food termékek száma is magas. De, nem muszáj ilyet venni, a legtöbb kaja teljesen normális, lehet főzni is. De megvan a lehetőség, hogy ne tegyük, és megvan a lehetőség, hogy napjainkat junk foodon éljük.

Ez szerintem itthon sincs másképp, csak a választék jóval szűkösebb, kissé más, nem annyira nemzetközi, talán nem annyira különleges. De igenis igen sok vacak kaja van, mióta itthon vagyok a pudingoknak nevezett, joghurtpultban kapható karragénmaszlagok nagy részét végig próbáltam, némelyik tényleg ehetetlen.A mai nap pedig egy olyan dologra bukkantam, amit azért még odaát is megirigyelnének. Hat évig rendszeresen fogyasztottunk lazacot, nyilván odakint ez is olyan, mint a csirke, van dögivel. Itthon a kaviárral együtt a luxuskategória, ezért is örültem meg a kissé drágább, de mégis lazac ízesítésű szendvicskrémnek. Ez amolyan májkrémféle, én pedig gyerekkorom óta vonzódom ahhoz a bizonyos békebeli májkrémhez. Na a lazacos nem a 75 forintos kategória volt. Ma felbontottam, és egy kicsit az üdülőkrém jelleget öltötte, valóban mintha valami lazac íze is lenne, de inkább a paprikás magyaros ízét éreztem, és jó szokásomhoz híven megnéztem, mik az összetevői...csirkebőrke,  csontjától gépileg elválasztott csirkehús,víz, sertésmáj, E ilyen E olyan, ízfokozó, só, aromák. Ennyi. Azaz lazachúst a dolog nem látott. Ezért akkor az ízesítésű felirat, ez olyan mint az Auchan bodza ízesítésű szörp, ami bodzát nem látott. A bajom csak az, hogy ebben a kategóriában nincs is más, tehát nem kapni igazi bodzaszörpöt, vagy igazi lazackrémet, csak a vackokat.

Egyénként a nagyáruházak, Auchan és Tesco kínálatát nézve semmivel sem kevesebb az előre csomagolt, védőgázas, évekig elállós, tartósított, fagyasztott, előrefőzött termék, mint odakint. Sőt, én még mindig hüledezek, mióta itthon vagyunk kb két hetente járunk nagyobb bevásárlásokra, és megdöbbentő, hogy már mennyi a kényelmi és processzált termék. Az biztos, hogy a torták, vajas sütemények, magyaros gyorsfagyasztott megfőzőtt ételek tíz éve még nem léteztek.

Egyszóval, remélem elfogadjátok nekem, aki mindkettőt látta és látja, túl nagy különbség nincs. Ami meg a junior étkeztetést illeti, a pizza meg a hamburger nem tört be, de a kisevő gyerekem minden egyes nap megállít az albánok vezette helyi pékség előtt, és kétpofára majszolja a túrós szívet, közvetlen a végtelenül  minimális tápértékkel bíró óvodai uzsonna után...Egyébként miért van annyi albán pékség? Tőlem jöhetnek, nagyon finomakat csinálnak, és legalább nem a Fornetti, ami számomra junk kategória.

Megjegyezném, nem vagyok bioanyuka, nem sütök kenyeret hajnalonta, nem vetném meg a Mc Donaldsot, ha nem lenne ötszörös áron, mint odakint, teljesen meg vagyok elégedve az ízszervíz melegételkihozó céggel. de, nem szeretem a drága és ócska ételeket, mint a Fornetti, vagy a bodza ízesítésű szörp, vagy a nagy átverés-szendvicskrém.A junk food lényege odakint pont az, hogy ugyan gyenge minőségű, viszont végtelenül olcsó. Itthon ilyen kategória nincs.

No comments:

Post a Comment