Saturday, November 29, 2014

Thanksgiving margójára

Idén november 27-re esett Thanksgiving napja az Egyesült Államokban, és ezzel megkezdődött a karácsonyi szezon is, ami talán a legboldogabb, legfelhőtlenebb szakasza az évnek, a téli depresszió tüneteit soha sem detektáltam magamon, amíg ott éltem.
Ebben az időszakban azon kívül, hogy hatalmas evések-ivások, közös családi és baráti bulik, brutális leárazások és mindenhol cukorfelhős karácsonyi hangulat van, valóban elgondolkodik az ember azon, hogy mi mindenért lehet hálás. És hát, ha másért nem, de a csodálatos téli szezonért mindenképpen, még akkor is, ha ez a fogyasztói társadalom külcsínje, én vállalom: imádtam minden percét.

Mióta visszatértem Magyarországra, ilyenkor ösztönösen keresem azokat az ételféleségeket, amelyeket a Thanksgiving-partykon az USA-ban felszolgálnak.Idén nagy örömömre találtam is két jellegzetes Thanksgiving-kelléket,- ez itt a reklám helye-, az Aldiban: juharszirupot és édes krumplit.

A juharszirup nemcsak a hálaadás napjának sztárja, hanem egész évben megédesítheti a reggeleket, ugyanis leginkább az amerikai palacsintát érdemes benne megtocsogtatni, de bevallom, én annyira szeretem a karakteres karamellás ízét, hogy egyszerűen teáskanállal lopakodom a spejzba és úgy kanalazgatom...:)

Juharszirupos amerikai palacsinta recept (szerintem a vajas-juharszirupos csuszpájz helyett jó lesz a juharszirup magában is, persze jó kalóriadúsan az igazi):



Az édes krumpli számtalan módon felhasználható, íze szinte teljesen a sütőtökére hasonlít, nagyon fínom alternatíva a hétvégi sült csirke mellett is. Egészséges alternatíva!
 De lehet belőle pitét (sweet potato pie) is készíteni, amelyik az ilyenkor szintén tradicionális sütőtök-pitéhez (pumpkin pie) hasonlít, még fűszerezésében is. Ez az az ételféleség, amit szinte minden Thanksgiving idején megkóstoltam, sőt magam is elkészítettem, de valahogy egy évben egyszer elég volt belőle. Ennek ellenére érdemes kipróbálni, mert ízlések és pofonok különbözőek lehetnek.Az amerikaiak imádják.

Íme egy videórecept:




Megjegyzés: a made from scratch kifejezés a magyar háziasszonynak igen vicces lehet. Annyi a jelentése, hogy nem félkész összetevőkből ütjük össze az ételt, hanem elejétől a végéig végigvisszük a főzési-sütési folyamatot. Ez is tipikusan amerikai dolog, ugyanis  például a pancake elkészíthető porból, a pumpkin pie-hoz felhasználható konzerv, előre fűszerezett sütőtökpaszta, akkor a dolog már nem made from scratch.:)

No comments:

Post a Comment