Monday, March 25, 2013

Házikedvenc ruhabolt

A hollywoodi túlkapások mindig elképesztenek. Ez az a világ, ami egyébként szerintem nagyon távol áll az amerikaiak egyszerű hétköznapjaitól, mégis olyan jelenség, ami csak ott létezik.

 Nemrég találtam rá a Celebrity Pet Project nevű videósorozatra, ahol az egyik részben elmesélik, hogy a hollywoodi kiskutyáknak ugyanolyan stílusosnak kell lenniük, mint a gazdáiknak, már csak azért is, mert mindenhova gazdáikkal mennek, és bizony követelmény számukra is a jólöltözöttség. Igen azokról a kis idegesítő ölebekről beszélek, amelyek gyakran színésznők "tartozékai", akárcsak a méregdrága Gucci táskák. A kiskutyák ruhatára azért is fontos, mert a sztárok rendszeresen tweetelik kedvencük új ruhakölteményét. Az őrület olyan szintű, hogy egyes ebecskéknek külön bejáratú closetjük van (az amerikai otthonok szerves része a kis, ablaktalan szobaszerű helység, ahol csak ruhákat tárolnak beépített szekrényekben.)

Az ilyen kutyáknak nem a népboltokban vásárolnak ruhácskákat (többféle kutyaruha kapható áruházakban), és természetesen nem is lenne amerikai a történet, ha valaki ezt az igényt kihasználva nem vált volna sikeres üzletasszonnyá a kutyaruhapiacon.
A Fifi & Romeo tulajdonosa Yana Syrkin szépséges és elegáns boltja láttán először senki nem a kutyaruhákra asszociálna, pazar dekor, fotelok és tükrök.
A hölgy elmeséli, hogy kosztümtervezőként dolgozott a filmiparban, amikor valaki egy apró csivavát ajándékozott neki. A kutya, Yodának hívták, megfázott. A hölgy egy csinos pulcsit készített neki, nehogy megfázzon.Yodának aztán egyre több ruhácskája lett, sőt még hordozótáskát is tervezett neki a gondos gazda.
Ma már Angelina Jolie kutyájának is ő a ruhatervezője, és persze Oprah is a vásárlók között van, nem is lehetne igazán híres valaki Hollywoodban, ha Oprah nem tartozna a klientúrájába. Britney Spears is a visszatérő vendégek közt van, és kutyájának pink színű ruhatárat tart fent.Egyes gazdák arról számolnak be, hogy a kutyának saját ízlése van, nem vesz fel akármit.
Yana történetében van még egy csavar, nevezetesen az, hogy a Szovjetúnió gyermekeként látta meg a napvilágot, így aztán nem is álmodhatott ilyen úri huncutságokról kezdetben. 12 éves korában a család Ohioba költözött, innen aztán már könnyebb volt elindulni az álmok útján, még az iskolai uniformisát sem hagyta egyformának a többiekével. Mielőtt beiratkozott volna a jogi egyetemre, egy low budget filmhez asszisztált kosztümtervezőként, ebből aztán később az Ally McBeal designerévé lépett elő, és karrierje egyre komolyabbá vált ebben a szakmában.

A Fifi& Romeo kutyaruhák száz dollárnál kezdődnek. Mindegyik kézműves munka. Hogy ebből a pénzből négy-öt új ruhát lehet vásárolni emberszabásban? Vagy éppen húsz használtat egy designer turiban?Ez legyen a pórnép problémája. A hollywoodi pénzpazarlást magas színvonalon kell művelni, és akkor el is mondtam a véleményem a dologról, pedig nem akartam.:)



2 comments:

  1. Igen, tipikus, hogy ha van egy piaci rés azt előbb-utóbb meglátja valaki és meggazdagszik belőle.
    Amúgy egyetértek veled, száz százalékig :D

    ReplyDelete
  2. Tokeletesen egyetertek:) A masik, amin hasonlokeppen kiakadok, hogy az allatorvosok is kicsit atestek a lo tuloldalra. Manapsag kutyaknak is elerheto a dializis es hasonlok, temeszetesen horribilis osszegekert.

    ReplyDelete