Nagy botrányt kavart a Magyarországon is ismert Abercrombie&Fich ruhamárka CEO-jának pökhendi nyilatkozata az USA-ban.
Jó példa ez egyben arra, hogy ne legyen egy márkának sem nagy az arca, mert a márkahűség pillantok alatt tud utálatba átcsapni, és bojkott bizony akár a cég jövőjébe is kerülhet.
Mark Jeffries a cég erősen plasztikolt vezére elmondta, hogy azért nem készítenek US10-nél (magyar 40) nagyobb méretű ruhákat, mert aki ennél nagyobb méretekkel rendelkezik, az nem tartozhat az Abercrombie&Fich táborába, miközben az USA vásárlóerejének 67%-a 14-es méret körül van. Miért nem? Mert ők a fiatal, menő, gazdag emberek barátai. Ahogy az üzleteikbe is a jó külsejű Fich-stílusú emberek kerülhetnek be eladónak.
A selejtes ruháikat, amelyek nem felenek meg a szabványnak nem értékesítik irregular verzióban olcsón, vagy adományozzák el, nehogy "rossz kezekbe kerüljön".
Ez úgy felháborította a közvéleményt, hogy Greg Karber, egy fiatal srác videókampányt indított FichtheHomeless néven, amiben mindenkit arra biztat, hogy megunt, vagy secondhand vsásrolt Fich pólóit adja oda a hajléktalanoknak.
Ő maga felkeresett egy hatalmas turit a Goodwillt, ahol eleinte nem talált túl sok A&F cuccot, aztán megkérdezte az eladókat hogy hol van a divatmajmok által hordott ruhák sora, és egészen sokat talált, mind megvette.Ezután egyszerűen szétosztotta a hajléktalanok közt. A&F csak a felsőbb néprétegeket látja szívesen a ruháiban?Tessék, a hajléktalanok egyes számú öltözéke lehet. A videóban arra biztat mindenkit, hogy tegyen így, mert elfogadhatatlan a cég marketingpolitikája.
A srác kampánya teljesen jóindulatú és emberbarát. Egy baj azonban van vele, hogy így kimondja, amit ugyan mindenki tud és érez, csak nem szabad tudni és érezni, hogy a hajléktalanok a legelesettebb, legkiszolgáltatottabb réteg, az Fich-világ teljes számkivetettjei, és a társadalomé is. Ők örüljenek a A&F ruháknak, más a többségi társadalomból nem fogadná el, de ők nem olyanok, nem egyformák....nem egyenlőek végső soron?
Ilyen vélemény is fogalmazódott meg.
Nehéz ügy. Ha a srác beavatja a ruhákkal megsegítetteket a céljába, és ők maguk saját akaratból mellé állnak, úgy ki lehetne kerülni ezt a kritikát.
Mindenesetre hatalmas öngól volt ez az Abercrombienak.
Azt sosem ertettem, miert kerulnek az amugy tenyleg szimpla cuccaik annyiba amennyibe es mivel nekem nem fizetnek erte, nem lattam soha ertelmet, h az ingyenes reklamhordozojuk legyek. Talan emiatt sosem tunt fel, h nincs is cuccuk a meretemben, ami, lass csodat, 14es :P
ReplyDeleteViszont akit ismerek es az onkentes reklamhordozojuk (van olyan, ahol kepesek kitenni a fbra a csaladi kepet, ind az oten a&f felsoben broaf), az mind sznob idiota. Pont az altalad leirt imidzset szeretnek kepviselni.
Azzal mi baj van, kimondja? Nem a legalso reteg? Ok nem igy gondoljak? Nem kell felvenni a kapott cuccot. Bar meglepne, ha ez eppen a hajlektalanokat zavarna. (Kicsit olyan ez, mint itt UKban, amikor kitiltjak a 3kismalac meset az ovibol, nehogy a muzlimok megbantodjanak, aztan a muzlimok nyilatkoznak orrbaszajba, h meseket nem tilt a Koran, azon szoktak haborogni, ha disznohus kerul stikaban valamibe es kesobb derul ki. Enni tilos a disznot, nem beszelni rola...)
Mit is gondolnak valojaban a hajlektalanok: http://www.relevantmagazine.com/reject-apathy/poverty/why-fitchthehomeless-backfires
ReplyDelete